τρακτέρ

Η στενή εκδοχή του διαδόχου του M5001N είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει τις καλλιέργειες φρούτων, αμπελώνων και λαχανικών με 106 ίππους και ένα ευέλικτο σασί.

 

Το πιο πρόσφατο μοντέλο της Kubota στη σειρά M5 ονομάζεται M5-102N και φέρει αρκετές αναβαθμίσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του, το M5001N. Αυτές περιλαμβάνουν μια αναβαθμισμένη καμπίνα με φίλτρο κατηγορίας 4, ανάρτηση μπροστινού άξονα και μπροστινό PTO, υδραυλικά ρυθμιζόμενους σταθεροποιητές και ράβδους ανύψωσης του πίσω συνδέσμου, ενώ για τον ιδιοκτήρη το μειωμένο κόστος ιδιοκτησίας χάρη στη βελτιωμένη απόδοση του DPF και του ελέγχου εκπομπών το κάνει μια ελκυστική λύση.

Η ισχύς προέρχεται από τον κινητήρα V3800 της Kubota. Ο V3800, ένας τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 3,8 λίτρων με υπερτροφοδότηση, αποδίδει 346 Nm ροπής και 106 ίππους, ενώ είναι εξοπλισμένος με ένα πακέτο εκπομπών ρύπων συμβατό με τη Φάση 5 με τη βοήθεια μονάδας DEF.

Είναι σημαντικό ότι η μονάδα ελέγχου των εκπομπών ρύπων είναι τακτοποιημένη κάτω από το καπό, αποφεύγοντας την ανάγκη εξωτερικής τοποθέτησης εξαρτημάτων όπως το DEF και το SCR, τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ορατότητα του χειριστή από την καμπίνα. Η τελευταία τεχνολογία ελέγχου εκπομπών ρύπων επιτρέπει στο M5N να εκτελεί επαναφορά του φίλτρου σωματιδίων (DPF) σε πολύ χαμηλότερες στροφές και σε πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες σε σύγκριση με το προηγούμενο M5N.

Απαιτώντας μόνο 1.100 στροφές ανά λεπτό για να ολοκληρωθεί, επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου σε σύγκριση με την επαναφορά στις 2.000 στροφές ανά λεπτό του προηγούμενου μοντέλου. Το σέρβις του DPF δεν απαιτείται πριν από τις 6.000 ώρες, ενώ η αλλαγή λαδιού κινητήρα γίνεται κάθε 500 ώρες. Η ισχύς διοχετεύεται μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων 36×36 που χρησιμοποιεί έξι ταχύτητες σε τρεις περιοχές, ενώ σε κάθε μία από τις έξι χειροκίνητες ταχύτητες διατίθεται διαχωρισμός ισχύος δύο ταχυτήτων.

Ο ηλεκτρονικός έλεγχος αλλαγής ταχυτήτων και ένα κουμπί αποσύμπλεξης προσθέτουν «πόντους» στη λειτουργικότητα, ενώ η ταχύτητα του τρακτέρ στα 40 χλμ./ώρα στο δρόμο επιτυγχάνεται με μειωμένες στροφές στο μοτέρ. Μπροστά, ο άξονας ενσωματώνει το σύστημα Bi-Speed της Kubota, που αυξάνει την ταχύτητα του μπροστινού τροχού μόλις η γωνία διεύθυνσης ξεπεράσει τις 35 μοίρες. Όταν είναι ενεργοποιημένο, το Bi-Speed μικραίνει την ακτίνα στροφής τραβώντας τη μύτη του τρακτέρ προς την κατεύθυνση του τιμονιού.

Ο μπροστινός άξονας μπορεί να εξοπλιστεί με ένα προαιρετικό σύστημα ανάρτησης, το οποίο παρέχει διαδρομή 95 χλστ., που αποσβένεται από συσσωρευτές, ενώ για πρώτη φορά σε αυτό το μοντέλο διατίθεται επίσης εργοστασιακός μπροστινός σύνδεσμος και PTO.

Ευρύχωρη καμπίνα με τεχνολογικά βοηθήματα

Οι χειριστές του M5-102N θα έχουν στη διάθεσή τους μια καμπίνα με σχεδόν επίπεδο δάπεδο, που αξιοποιεί στο έπακρο τον εσωτερικό χώρο και την άνεση και είναι ελκυστική και για τους ψηλότερους χειριστές. Ένα αναβαθμισμένο κάθισμα με αερανάρτηση είναι επίσης μέρος των βασικών προδιαγραφών.

Ο πίνακας οργάνων συνδυάζει έναν πίνακα LCD με παραδοσιακά όργανα και, χάρη στον ηλεκτρονικό έλεγχο του κινητήρα, οι χειριστές μπορούν να ρυθμίσουν δύο μνήμες στροφών κινητήρα. «Με την ηλεκτρονική παρακολούθηση και τον έλεγχο των στροφών του κινητήρα, οι απαιτητικές σε ισχύ εργασίες μπορούν να διατηρηθούν καλύτερα χωρίς υπερβολικές διακυμάνσεις στις στροφές», λέει η Kubota. Ο κλιματισμός είναι στάνταρ, ενώ όσοι προτιμούν τον καθαρό αέρα μπορούν να επιλέξουν να ανοίξουν ένα από τα δύο καμπυλωτά πίσω γωνιακά παράθυρα. Και τα δύο εμπρόσθια φλας βρίσκονται σε βραχίονες με ελατήριο, που τους επιτρέπουν να στρίβουν προς τα μέσα, κατά 90 μοίρες, για πρόσθετη προστασία.

Το τρακτέρ είναι πλέον εξοπλισμένο με λειτουργία PTO και φωτισμό LED, ενώ όσον αφορά τα υδραυλικά βοηθήματα, οι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα επιλογής χειροκίνητων ή ηλεκτρονικών καρουλιών και τη δυνατότητα ελέγχου του μηχανήματος ISObus μέσω των οθονών K-Monitors 7 ή 12 ιντσών της Kubota.

Προέλευση άρθρου: https://www.agronews.gr

Recommended Posts