Σε νέο αδιέξοδο δείχνει να προσεγγίζει η γνωστή υπόθεση «τιμοκατάλογος των τρακτέρ» παρά την «προσωρινή ανακωχή» η οποία επήλθε κατά τη συνάντηση της Μεγάλης Δευτέρας 22 Απριλίου στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και την κατευναστική στάση την οποία τήρησε σ’ εκείνη τη φάση ο υπουργός Σταύρος Αραχωβίτης.

Από τα μέχρι στιγμής δεδομένα θα μπορούσε να εικάσει κανείς ότι η διελκυστίνδα που ξεκίνησε περί τα μέσα Μαρτίου με την ανάρτηση του λεγόμενου τιμοκαταλόγου Τσιατούρα στην ηλεκτρονική βάση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, συνεχίζει να βρίσκει ένθερμους υποστηρικτές από πλευράς αρχών και το θέμα είναι να δει κανείς αν το παιχνίδι παίζεται από ψηλά ή συντηρείται απλά από τα κατώτερα κλιμάκια.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ζωηρές ενδείξεις λαϊκίστικης προσέγγισης σε ένα Μέτρο που είναι συνυφασμένο με την ανασυγκρότηση των αγροτικών εκμεταλλεύσεων και έχει κύρια έκφανση την ανανέωση του στόλου των τρακτέρ. Οι υποψίες περί «φουσκωμένων» τιμών, στις πωλήσεις των τρακτέρ από τους εισαγωγείς - αντιπροσώπους, ειδικά όταν οι σχετικές πράξεις είναι ενταγμένες στα Σχέδια Βελτίωσης, έρχονται από πολύ παλιά, μάλλον απέχουν πολύ από τη σημερινή πραγματικότητα και η όποια, κατ’ επίφαση, προσπάθεια διευθέτησης εκδηλώνεται με μεγάλη καθυστέρηση και φυσικά, λίγο πριν από τις εκλογές.

Οι τελευταίες πληροφορίες θέλουν τις διαχειριστικές αρχές και τον ειδικά τον αδιάλλακτο προϊστάμενο των Σχεδίων Βελτίωσης, να εθίζονται… στην κολοκυθιά. Έτσι, από μια διαβεβαιώνουν ότι αποσύρουν τον τιμοκατάλογο, κατόπιν εντολών άνωθεν κι από την άλλη, να δείχνουν να κινούνται πεισματικά στη λογική που θέλει να προτρέπουν τους αξιολογητές των επενδυτικών φακέλων να προσδιορίζουν τις επιλέξιμες δαπάνες υπό το αυστηρό πρίσμα των ανεδαφικών και αυθαίρετων προβλέψεων που εισήγαγε ο τιμοκατάλογος.

 

Διαβάστε τη συνέχεια στο agronews.gr

Recommended Posts