Η τεράστια αύξηση των τιμών του ελαιολάδου (εξαιρετικά παρθένου, παρθένου και μιγμάτων παρθένου με ραφινέ) στα ράφια των σούπερ-μάρκετ οδήγησε το πρώτο εννιάμηνο του 2022 σε αύξηση της αξίας των πωλήσεων από 20% έως 30% σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Nielsen. Για την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις σε όγκο παρέμειναν στάσιμες και μετακινήθηκαν προς πιο φτηνά ελαιόλαδα (private label).

 

Οι λόγοι που οδήγησαν στην αύξηση της τιμής του ελαιολάδου

Στα ύψη ανέβηκε και η τιμή του ελαιόλαδου, καθώς παραγωγοί και καταναλωτές δίνουν μάχη να αντιμετωπίσουν το κύμα ακρίβειας. «Δεν έβρεξε καθόλου όλο το καλοκαίρι και όταν έχουμε ανομβρία το λάδι είναι πικρό, με την πάροδο του χρόνου όμως ηρεμεί. Η περσινή χρονιά ήταν καλύτερη, φέτος η παραγωγή είναι μειωμένη κατά 30%. Υπάρχει πρόβλημα από εργατικά χέρια, το μεροκάματο αυξήθηκε ελάχιστα σε σχέση με την ακρίβεια που υπάρχει», δήλωσε χτες στο Mega ο αγρότης Σωτήρης Δάβαρης από την Παιανία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού, η τιμή με την οποία «φεύγει» από το ελαιοτριβείο το λάδι έχει ως εξής, σε σύγκριση με πέρυσι:

  • 2021: 2,90€ – 3,50€ το λίτρο
  • 2022: 4,50€ – 5,20€ το λίτρο

Ένα δοχείο 16,5 λίτρων για τον καταναλωτή:

  • 2021: 75€ – 80€ (4,50€ – 4,80€/λίτρο)
  • 2022: 90€ – 100€ (5,45€ – 6€/λίτρο)

Σύμφωνα με τους παραγωγούς οι τιμές αυξήθηκαν λόγω:

  • Αύξησης τιμών σε λιπάσματα, φυτοφάρμακα και καύσιμα για τα αγροτικά μηχανήματα
  • Αύξησης του μεροκάματου των εργατών
  • Αύξησης του κόστους έκθλιψης στο ελαιοτριβείο
  • Αύξησης του κοστολογίου στα υλικά συσκευασίας

Τα στοιχεία της Nielsen για το α΄ εννιάμηνο (ακόμα δεν είχαν μπει στα ράφια τα ελαιόλαδα νέας εσοδείας)

Με βάση τα στοιχεία που αντλήθηκαν από όλο το οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας (συμπεριλαμβανομένων νησιών και discounters) για το διάστημα μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου και παραθέτει η Senior Client Delivery Analyst της NielsenIQ, Ελένη Στάθη, προκύπτει ότι τα branded προϊόντα ελαιολάδου, όπως το “κλασικό” ελαιόλαδο (αποτελούμενο από εξευγενισμένα και παρθένα ελαιόλαδα), το εξαιρετικά παρθένο, το παρθένο και το ραφιναρισμένο, την μεγαλύτερη θετική μεταβολή σε επίπεδο αξίας σημειώνει το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, το οποίο στο εννεάμηνο του 2022 καταγράφει 20% άνοδο πωλήσεων (€48,5 εκατ) και οριακή αύξηση 0,2% σε ό,τι αφορά τον όγκο.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο: https://www.agro24.gr

Recommended Posts