λαχανικά3

Απαισιόδοξοι εμφανίζονται οι επιχειρηματίες στον κλάδο τροφίμων του λιανεμπορίου της Ελλάδας για τις πωλήσεις του 2022, εν μέσω των επιπτώσεων που έχει στην οικονομία ο πόλεμος στην Ουκρανία.

 

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για τις τάσεις στο λιανεμπόριο FMCG, οι προσδοκίες των στελεχών του κλάδου συνοψίζονται σε:

  •     Μείωση των πωλήσεων το Β’ 6μηνο του 2022 (-1,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021, αλλά και συνολικά το 2022 (-1,8%).
  •     Επαναφορά του επίπεδου του οικονομικού κλίματος στα αρνητικά επί περιόδου κορωνοϊού επίπεδα.
  •     Ιδιαίτερα έντονη επίδραση του πολέμου στην Ουκρανία στη λειτουργία των επιχειρήσεων και εκτίμηση για μακροχρόνιες επιπτώσεις.

Σε σχέση με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις του κλάδου (βλ. σχήμα 1), καταγράφεται μεγάλο ποσοστό ερωτηθέντων 64% οι οποίοι θεωρούν ότι οι πωλήσεις του κλάδου θα μειωθούν το επόμενο εξάμηνο, με ένα μικρό ποσοστό 22% οι οποίοι θεωρούν ότι θα παρουσιάσουν αύξηση. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί μείωση της τάξης του 1,8% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2022-Δεκέμβριος 2022 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2021, ενώ αντίστοιχη είναι και η εκτίμηση συνολικά για το 2022 με τα στελέχη να εκτιμούν μείωση πωλήσεων της τάξης του 1,8% μεσοσταθμικά.

Η θετική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2021 αναστρέφεται στην παρούσα μέτρηση. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο 2021 μόλις το 25% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και η πλειοψηφία σε ποσοστό 57% ότι βελτιώθηκε , τον Μάιο 2022 το 87% θεωρεί ότι η οικονομική κατάσταση χειροτέρεψε και μόλις το 7% ότι βελτιώθηκε. Αντίστοιχα αρνητικά ποσοστά είχαν να καταγραφούν από τις περιόδους του Lockdown του 2020 ή σε περιόδους δημοσιονομικής κρίσης το 2017.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: https://www.agrocapital.gr

Recommended Posts