Μετά την επίτευξη ασπερμίας στα επιτραπέζια σταφύλια, μιας από τις κυριότερες απαιτήσεις της αγοράς, μέσω γενετικής βελτίωσης. Η λεκάνη της Μεσογείου συνεχίζει να το ψάχνει διαρκώς για να μην χάσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που κατέχει στο προϊόν. Επιζητείται σταθερή γεύση, ανθεκτικότητα και διαφοροποίηση των σταφυλιών που θα τα καθιστά πιο ανταγωνιστικά έναντι ομοειδών και θα τα προωθήσει στις προτιμήσεις του καταναλωτή.
Giacomo Suglia, Πρόεδρος της APEO - ένωση παραγωγών και εξαγωγέων επιτραπέζιων σταφυλιών από την περιοχή της Απουλίας, η οποία αντιπροσωπεύει το 75% της καλλιεργούμενης περιοχής στην Ιταλία. Εισήγαγε την εναρκτήρια συνεδρίαση. Όπως ανέφερε ο Suglia, «Για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί σε μια παγκόσμια αγορά, χρειαζόμαστε ανταγωνιστικά προϊόντα, εξαιρετική ποιότητα και υψηλές αποδόσεις. Όχι μόνο νέες ποικιλίες, αλλά και τεχνικές παραγωγής που μας επιτρέπουν να επιτύχουμε ποιότητα με χαμηλό κόστος.»
Ο C. Fideghelli μοιράστηκε την εμπειρία του δικτύου Rete IVC (ιταλικό δίκτυο ποικιλιών), το οποίο οργανώνει δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς στη νότια Ιταλία. Επεσήμανε δε τις βασικές προσεγγίσεις για την καινοτομία της ποικιλίας: «Επιδιώκουμε σταφύλια χωρίς καθόλου σπόρους. Επιπλέον, έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα γενετικής βελτίωσης για να καταστούν αυτά τα σταφύλια ανθεκτικά σε κρυπτογάμμες. Όσον αφορά τη γεύση, η οικογένεια των σταφυλιών Muscat εκτιμάται όλο και περισσότερο από τους καταναλωτές.»
Ο Maurizio Ventura, Διευθυντής της Licensing Europe για την SunWorld International, έχει εντοπίσει σημαντικές ποικιλιακές τάσεις για την Ιταλία και τις μεσογειακές χώρες. "Η υψηλή παραγωγικότητα, το χαμηλό κόστος παραγωγής και η ευχάριστη γεύση είναι τα χαρακτηριστικά που επιδιώκουμε".
«Υπάρχει μια εκτεταμένη προσφορά σταφυλιών χωρίς σπόρους, αλλά αυτά αντιπροσωπεύουν μόνο το 30% των σταφυλιών που καλλιεργούνται στην Ιταλία». Δήλωσε ο Alberto Mastrangelo, διευθυντής πωλήσεων του ομίλου Grape & Grape , ενός προγράμματος ιταλικής ποικιλιακής καινοτομίας. «Οι μικροί παραγωγοί κυριαρχούν στην ιταλική αγορά, με αποτέλεσμα τον κατακερματισμό της προσφοράς».