harbour-limani

Τουλάχιστον, 120 στελέχη της ναυτιλίας αντάλλαξαν απόψεις αναφορικά με τις εξελίξεις στον κλάδο, τις αναδυόμενες λογιστικές και χρηματοοικονομικές προκλήσεις αλλά και τις νέες τάσεις της αγοράς.

 

Ο Σωκράτης Λεπτός-Μπούρτζη, Partner στην PwC Ελλάδας και Global Shipping & Ports Leader στο παγκόσμιο δίκτυο της PwC, αναφέρθηκε στις οικονομικές επιδόσεις της ναυτιλίας το 2022, οι οποίες στην πλειονότητά τους ήταν σαφώς βελτιωμένες συγκριτικά με το 2021, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας και τις γεωπολιτικές συγκρούσεις.

Ο ίδιος εστίασε σε ορισμένες από τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο ναυτιλιακός κλάδος, όπως ο πληθωρισμός, η αύξηση των επιτοκίων και η παρακολούθηση των επιβεβλημένων κυρώσεων σε φορτία και επιχειρήσεις που συνδέονται με τη Ρωσία, αλλά και στην ιδιαίτερη προσοχή που θα πρέπει οι επιχειρήσεις να επιδείξουν στην επίδραση των παραπάνω στα επιτόκια προεξόφλησης, στις Going Concern αξιολογήσεις και στον μακροπρόθεσμο οικονομικό προγραμματισμό τους.

Ακολούθησε ενημέρωση φορολογικών θεμάτων με αναφορά στις τροποποιήσεις της φορολογικής νομοθεσίας που επηρεάζουν τη ναυτιλιακή κοινότητα, μεταξύ των οποίων η πολιτική συμφωνία για θέσπιση ελάχιστης πραγματικής φορολόγησης των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων, καθώς και στην ανάγκη προσαρμογής των υφιστάμενων φορολογικών πλαισίων στις ανάγκες της σύγχρονης, ψηφιοποιημένης οικονομίας.

Με τις πιέσεις στη ναυτιλία για την υιοθέτηση κριτηρίων βιωσιμότητας και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής να αυξάνονται διαρκώς, ιδιαίτερα από την πλευρά των επενδυτών, τα εξειδικευμένα στελέχη της PwC διαπίστωσαν την ανάγκη λήψης μέτρων από τις ναυτιλιακές εταιρείες σχετικά με την ESG Reporting στρατηγική τους.

Στόχος των μέτρων αυτών είναι να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις τα ελάχιστα απαιτούμενα στοιχεία που θα πρέπει να δημοσιοποιούν και να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την αναβάθμιση των ESG εκθέσεών τους και την ευθυγράμμισή τους με τις εφαρμοστέες κανονιστικές απαιτήσεις.

Προέλευση άρθρου: https://www.agrocapital.gr

Recommended Posts