laxanika_1

Τα τοπικά προϊόντα και τα εμπορικά σήματα κερδίζουν δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο τα τελευταία δύο χρόνια.

Ήδη η συνεχιζόμενη έρευνα της Nielsen έδειξε ότι οι καταναλωτές μπορεί να απομακρυνθούν ελέω κορωνοϊού από προϊόντα που ταξίδευαν μεγάλες αποστάσεις με πολλαπλές ανθρώπινες επαφές, όπως τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα κρέατα, δίνοντας προβάδισμα στην εγχώρια αγροτική παραγωγή.

Πέρα από εθνικές υπερηφάνιες, η επιλογή τοπικών προϊόντων μπορεί γρήγορα να αποτελέσει αναγκαιότητα για τους εμπόρους λιανικής πώλησης και τους καταναλωτές που δείχνουν να ανησυχούν για την ασφάλεια προϊόντων που προέρχονται από χώρες όπου έχει εξαπλωθεί νέος κοροναϊός (COVID-19), δείχνει νέα έρευνα της Nielsen.

“Τα τοπικά προϊόντα και τα εμπορικά σήματα κερδίζουν δημοτικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο τα τελευταία δύο χρόνια“ αναφέρεται στην έρευνα.

 Σύμφωνα με αυτήν, οι καταναλωτές συνήθως αισθάνονται ούτως ή άλλως στενά συνδεδεμένοι με προϊόντα τοπικής προέλευσης, δείχνουν μια κατανόηση ως προς την υποστήριξη των τοπικών επιχειρήσεων, νιώθουν πως διατηρούν την εγχώρια κληρονομιά ενώ όλο και πιο συχνά αναζητούν φρέσκα τρόφιμα που καλλιεργούνται κοντά στο σπίτι και ανταποκρίνονται στις τοπικές προτιμήσεις του ουρανίσκου.

Όμως, πλέον ο τρόπος που σκέφτονται και λειτουργούν οι καταναλωτές στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19, δείχνει να εντείνει την τάση αυτή, ενώ αποτυπώνεται μια προκατάληψη απέναντι στα εισαγώμενα.

Η Nielsen ως εκ τούτου υποστηρίζει πως αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για τους λιανοπωλητές και τους παραγωγούς ώστε να προωθήσουν εγχώρια προϊόντα για να μετριάσουν τις ανησυχίες των καταναλωτών.

Η έρευνα της Nielsen έδειξε ότι οι αγοραστές παρουσιάζουν ενδείξεις ότι μπορούν να απομακρυνθούν από προϊόντα που ταξίδευαν μεγάλες αποστάσεις με πολλαπλές ανθρώπινες επαφές, ιδιαίτερα προϊόντα όπως τα γαλακτοκομικά, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα κρέατα.

Και αυτό σημαίνει ότι τα προϊόντα που ξεφεύγουν από τις εργοστασιακές γραμμές ή βασίζονται σε συστήματα διανομής από ορισμένες από τις χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν προκλήσεις και οι πολυεθνικές μάρκες θα πρέπει να εργαστούν για να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Το Lockdown σημαίνει ότι τα εγχώρια μπορούν να λάμψουν

Λόγω της ταχείας εξάπλωσης του COVID-19, ορισμένες αγορές έλαβαν ακραία μέτρα για να προστατεύσουν τους πληθυσμούς τους, εκδίδοντας ευρεία καραντίνα, σταματώντας την παραγωγή και διαταράσσοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Ακόμη και σε ορισμένες αγορές που δεν έχουν λάβει τέτοια σοβαρά μέτρα, η ζήτηση έχει διαταραχθεί λόγω των προφυλάξεων των καταναλωτών.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι πιθανό να υπάρξει αντίκτυπος στις επιλογές προϊόντων και μάρκας που γίνονται στο ταμείο λόγω των αλλαγών αυτών. Και αυτός ο αντίκτυπος μπορεί να αναστρέψει τις μακροπρόθεσμες συνήθειες αγοράς.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο  https://www.agronews.gr

Recommended Posts