Αγροτικά Κτηνοτροφικά Μελισσοκομικά και Αλιευτικά Νέα από όλη την Ελλάδα

Greekap.gr News
Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί η προκήρυξη των Σχεδίων Βελτίωσης

Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί η προκήρυξη των Σχεδίων Βελτίωσης

Αγροτικά Νέα 🕔March 22, 2019

Στον αέρα κινδυνεύει να τιναχθεί η προκήρυξη των Σχ. Βελτίωσης, µετά την αιφνίδια απόφαση των διαχειριστικών αρχών του υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης να αναρτήσουν αυθαίρετο τιµοκατάλογο «εύλογου κόστους» αγοράς τρακτέρ, βάσει του οποίου θα υπολογίζονται οι επιδοτήσεις των τελικών δικαιούχων να κάνουν χρήση του προγράµµατος αγροτών.

Οι πληροφορίες θέλουν την εγχώρια αγορά τρακτέρ να µοιάζει µε πυριτιδαποθήκη, από τη στιγµή που έγινε γνωστός ο επίµαχος τιµοκατάλογος, καθώς έρχεται να ανατρέψει κάθε συνεννόηση µε τους αγρότες – αγοραστές, πολλοί εκ των οποίων έχουν ήδη προβεί σε αγορές, έχουν ήδη πληρώσει υψηλότερες τιµές και καλούνται να κάνουν τώρα τους λογαριασµούς τους βάσει χαµηλότερης επιδότησης.

Η αυθαιρεσία έγκειται στο γεγονός ότι οι τιµές που δηµοσιοποιήθηκαν από το υπουργείο, είναι κατά πολύ χαµηλότερες από τις ισχύουσες και γνωστές µέχρι σήµερα στην αγορά. Δεν υπακούουν σε µια οριζόντια µείωση που θα µπορούσε ενδεχοµένως να έχει κάποια λογική. Δίνουν ανεξήγητες διαφορές ακόµα και σε µηχανήµατα οµόσταβλων εταιρειών (ίδιων δηλαδή κατασκευαστών), αµφισβητούν ευθέως την ελευθερία της αγοράς και επιβάλλουν κατ’ ουσία «διατίµηση» στα τρακτέρ. Κάπως απλουστευτικά θα µπορούσε να πει κανείς ότι οι διαχειριστικές αρχές του Π.Α. Α και ειδικότερα ο προϊστάµενος των Σχ. Βελτίωσης (Μέτρο 4 . 1. 1) υπαγορεύει στους αγρότες τι µάρκα τρακτέρ θα αγοράσουν, αφού, σε περίπτωση ανυπακοής, ζηµιώνονται σηµαντικά, εισπράττοντας µικρότερη ενίσχυση.

Το περίεργο είναι ότι οι εν λόγω διαχειριστικές ζουν µε την ψευδαίσθηση ότι ο τιµοκατάλογός τους θα οδηγήσει σε άµεση προσαρµογή των πραγµατικών τιµών αγοράς σε αυτές του ιδιότυπου τιµοκαταλόγου «εύλογου κόστους». Λες και τα περιθώρια των εδώ αντιπροσώπων είναι τεράστια, λες και οι τιµές αγοράς δεν είναι αποτέλεσµα συνεννοήσεων και γραµµής που ακολουθούν οι κατασκευάστριες εταιρείες, λες και η ελληνική αγορά τρακτέρ είναι τόσο µεγάλη που αφήνει περιθώρια στους εισαγωγείς να σιγοντάρουν την κυβέρνηση στις προεκλογικές της επιδιώξεις.

 

Διαβάστε τη συνέχεια στο agronews.gr