Σφίγγει το ζωνάρι ο Έλληνας καταναλωτής και κόβει ακόμα και τις δαπάνες στα σούπερ μάρκετ για να αντέξει την ακρίβεια και τον πληθωρισμό.

 

Οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ θα μειωθούν από 0,3% έως 2,6% με περιθώρια απόκλισης μία ποσοστιαία μονάδα (δηλαδή από 1,3% μέχρι και 3,6% πτώση σε πιο ακραία περίπτωση).

Τα παραπάνω προκύπτουν από τα μετρήσεις και την επεξεργασία τους από την εταιρία NielsenIQ, που εκτιμά ότι με βάση τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στα σούπερ μάρκετ, η πορεία των πωλήσεών τους θα είναι πτωτική φέτος.

Σύμφωνα με το συμπέρασμα της έρευνας, οι πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν ήδη σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών και του λιανεμπορίου. Οι καταναλωτές περιορίζουν όσο μπορούν την κατανάλωση κι έτσι ο επιπλέον τζίρος λόγω του πληθωρισμού, υποχωρεί τελικά, λόγω μειωμένης ζήτησης.

Ποια προϊόντα «κόβουν» οι Έλληνες

Σύμφωνα με τις μετρήσεις, η μεγαλύτερη αρνητική τάση προβλέπεται φέτος για τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού με -3,1%, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής με -1,8%.

Θετικά κινούνται τα τρόφιμα και ποτά στο όριο με 0,3%.

H ΝielsenIQ βασίζει τη συγκεκριμένη πρόβλεψη σε ένα πρώτο σενάριο που λαμβάνει υπόψη του ως δεδομένο ότι το υπόλοιπο 2022 θα εξελιχθεί με ένα παρόμοιο μακροοικονομικό πλαίσιο σε σχέση με το υπάρχον και με έναν πληθωρισμό της τάξεως του 1,5% – 1,6% για το καλάθι των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), δηλαδή για τα προϊόντα που «φεύγουν πιο γρήγορα».

Αλλά με το δεύτερο πιο αρνητικό σενάριο της εταιρίας, προβλέπονται με εντονότερες πτωτικές τάσεις για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ της χώρας και την πτώση στο σύνολο των πωλήσεων FMCG να φτάνει ακόμα και το 2,6%.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: https://www.agrocapital.gr

Recommended Posts