Όπως υπογράμμισε ο αρμόδιος υπουργός ως χώρα «διαθέτουμε 113 ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα, χωρίς να προσμετρώνται οι οίνοι και τα αλκοολούχα και βρισκόμαστε στην 5η θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

«Η προστασία του “gastrodiversity” αποτελεί εθνική στρατηγική» δήλωσε και πρόσθεσε «βασικός άξονας της πολιτικής μας είναι η διατύπωση και η τεκμηρίωση ενός προγράμματος για τη διατροφή».

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιάννης Οικονόμου σε μήνυμά του τόνισε ότι πρέπει «να δώσουμε στα προϊόντα μας όσο το δυνατόν περισσότερη προστιθέμενη αξία» και «να θωρακίσουμε τα ΠΟΠ και ΠΓΕ προϊόντα μας».

Σημείωσε ότι πολλά από τα αγρoδιατροφικά προϊόντα της χώρας μας έχουν «ξεχωριστή ταυτότητα» και σχολίασε ότι θα πρέπει «να καταστίσουμε τον Έλληνα παραγωγό, εξωστρεφή και ανταγωνιστικό».

Μιλώντας για το συνεταιριστικό κίνημα στη χώρα μας ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανέφερε ότι «αποτελεί πρόκληση η ενίσχυση της συνεργατικής κουλτούρας του τόπου μας» σημειώνοντας ότι θα πρέπει να «δημιουργήσουμε κίνητρα και προϋποθέσεις για να οργανωθούν σε συνεργατικά σχήματα περισσότεροι αγρότες».

«Στόχοι του προγράμματος είναι η έκφραση και η δράση των συνεταιρισμών» αλλά και η «αύξηση της ανταγωνιστικότητάς μα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο» υπογράμμισε από τη μεριά του ο πρόεδρος της ΝΕΑΣ ΠΑΣΕΓΕΣ, Παύλος Σατολιάς.

Ένας ακόμη σκοπός του προγράμματος, σύμφωνα με τον κ. Σατολιά είναι «να γνωρίσει ο κόσμος τα πλεονεκτήματα των ΠΟΠ/ΠΓΕ προϊόντων» που παράγονται στη χώρα καθώς όπως τόνισε σε άλλο σημείο της ομιλίας του «η μεγάλη μάζα των καταναλωτών είναι μπερδεμένη και δεν κοιτάζει τι έχει μέσα η συσκευασία και πόσο ασφαλές είναι» αλλά «κοιτάζει μόνο την τιμή του προϊόντος».

Τέλος, ο κ. Σατολιάς σημείωσε ότι «εάν θέλουμε τα προϊόντα μας να πάνε καλά στο εξωτερικό» θα πρέπει αυτά να «συνδεθούν με τον τουρισμό». «Πρέπει να γίνει μεγάλη δουλειά για τη σύνδεση του τουρισμού και της γαστρονομίας» είπε και υπογράμμισε πως «τους τουρίστες θα πρέπει να τους κάνουμε πρεσβευτές των ελληνικών προϊόντων στις χώρες τους».

Το πρόγραμμα

Κύριος στόχος του προγράμματος «Μικροί Θησαυροί της Ευρώπης» (Small Treasures from Europe), το οποίο εντάσσεται στα Ευρωπαϊκά προγράμματα προώθησης με το slogan “Enjoy, it’s from Europe“, είναι η προώθηση των ελληνικών συνεταιριστικών προϊόντων ΠΟΠ/ΠΓΕ με τη μορφή “καλαθιού προϊόντων”.

Ο συνολικός προϋπολογισμός, κατά την τριετή διάρκεια του προγράμματος, θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο ευρώ, με το 70% αυτών να προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το 30% να αποτελεί συμμετοχή των συνεταιρισμών που συμμετέχουν στον εν λόγω πρόγραμμα.

Δράσεις του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν τόσο εντός στην αγορά της Ελλάδας και θα έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση του ελληνικού κοινού και δευτερευόντως, των Ελλήνων καταναλωτών ως πρεσβευτές των προϊόντων μας στους τουρίστες που θα επισκεφθούν τη χώρα κατά τη διάρκεια της τριετίας.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου στο: https://www.agrocapital.gr

Recommended Posts