Ολομέτωπη επίθεση στους κερδοσκόπους εξαπολύουν οι ελεγκτικές Αρχές του κράτους με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων να προχωρά στη λήψη νέων μέτρων προκειμένου να προστατευθούν οι καταναλωτές από φαινόμενα κερδοσκοπίας.

Ήδη κλιμάκια της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή πραγματοποιούν εξονυχιστικούς ελέγχους επιβάλλοντας υψηλά πρόστιμα. Οι έλεγχοι εστιάζονται στα τρόφιμα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, στα φρούτα και τα λαχανικά που διατίθενται στις λαϊκές αγορές καθώς επίσης στα αντισηπτικά και στις μάσκες που πωλούνται από τα φαρμακεία αλλά και από άλλα σημεία πώλησης.

Παράλληλα οι έλεγχοι εστιάζονται και στις πωλήσεις που πραγματοποιούνται από το διαδίκτυο, καθώς πλέον οι καταναλωτές έχουν περιορίσει τις μετακινήσεις τους και αγοράζουν πολλά είδη από ηλεκτρονικά καταστήματα.

Από τους ελέγχους έχει προκύψει ότι έχουν αυξηθεί 8 ακόμη και 9 φορές οι τιμές στις μάσκες ενώ έχουν στα αντισηπτικά οι τιμές έχουν τριπλασιασθεί. Για παράδειγμα μια μάσκα κόστιζε 15 λεπτά πριν από την υγειονομική κρίση και σήμερα πωλείται προς 1,20 και 1,30 ευρώ. Αντίστοιχα ένα αντισηπτικό 500 ml κόστιζε περίπου 5 και 5,5 ευρώ πριν από την εξάπλωση του κορωνοϊού και τώρα πωλείται 15 ευρώ.

Φαρμακοποιοί αποδίδουν αυτές τις ανατιμήσεις αφενός στην κερδοσκοπία και αφετέρου στην αύξηση των πρώτων υλών για την παρασκευή των αντισηπτικών. Από την πλευρά της η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει επισημάνει ότι η επάρκεια των προϊόντων αυτών αποκαθίσταται μέρα με τη μέρα όλο και περισσότερο. Το ζητούμενο ωστόσο είναι να αποκλιμακωθούν και οι τιμές σε αυτά τα προϊόντα που είναι πλέον πρώτης ανάγκης.

Αντίστοιχα αυξήσεις παρατηρούνται και στις τιμές ορισμένων φρούτων και λαχανικών. Λεμόνια πωλούνται προς 1,20 με 1,80 ευρώ το κιλό, πορτοκάλια 1 με 1,20 ευρώ το κιλό ενώ την ανιούσα έχει πάρει και η τιμή στο μπρόκολο το οποίο πωλείται προς 3 με 4 ευρώ το κιλό.

«Μεγάλος αδελφός» για τις τιμές

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή με τη βοήθεια της τεχνολογίας προχωρά στην ενίσχυση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-Καταναλωτής με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των καταναλωτών. Έτσι με υπουργική απόφαση τα καταστήματα πώλησης τροφίμων με ετήσιες πωλήσεις πάνω από 90 εκατ. ευρώ θα υποχρεωθούν να αναρτούν στο e-Καταναλωτής τις τιμές των προϊόντων τους για τους επόμενους 6 μήνες. Με αυτόν τον τρόπο τα καταστήματα τροφίμων δεν θα μπορούν να αυξάνουν ανεξέλεγκτα το κόστος τους και οι καταναλωτές θα μπορούν να συγκρίνουν τιμές και να επιλέξουν εκείνο το κατάστημα που θα αγοράσουν πιο φθηνά τα προϊόντα της αρεσκείας τους.

Αυξάνονται οι έλεγχοι

Επί ποδός βρίσκονται τα στελέχη των ελεγκτικών Αρχών πραγματοποιώντας περισσότερους από 500 ελέγχους την ημέρα. Έλεγχοι που θα ενταθούν ακόμη περισσότερες ενόψει της Μεγάλης Εβδομάδας και της αναμενόμενης αύξησης της αγοραστικής κίνησης. Παράλληλα έχει πάρει «φωτιά» το τηλεφωνικό κέντρο καταγγελιών 1520 της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, το οποίο μόνο τις τελευταίες 20 ημέρες έχει δεχθεί περισσότερες από 61.000 καταγγελίες.

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στην προσπάθεια που καταβάλει για τον περιορισμό της ακρίβειας έχει δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και ενισχύει συνεχώς τους ελέγχους. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις που έκανε o γενικός γραμματέας της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης, σύμφωνα με τον οποίο στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και δη στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, έχουμε σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο σύστημα για την αντιμετώπιση των φαινομένων κερδοσκοπίας.

Σημαντικά εργαλεία για τον ελεγκτικό μηχανισμό αποτελούν τόσο η θεσμική θωράκιση του πλαισίου, όσο και η ανάπτυξη σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων. Σε αυτά τα εργαλεία συγκαταλέγεται η εφαρμογή e-Καταναλωτής, η ψηφιακή δήλωση των αποθεμάτων για το υγειονομικό υλικό και τα τρόφιμα όπως τα αιγοπρόβατα και τα αυγά. Η λογική των ανοιχτών δεδομένων αποτελεί εγγύηση για τους κανόνες ορθών εμπορικών πρακτικών».

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο  https://emvolos.gr

Recommended Posts