harbour-limani

Η ΕΕ επιδιώκει να βελτιώσει το υφιστάμενο Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ) κατά τα επόμενα χρόνια, με σκοπό την προώθηση ενός δυναμικού τομέα αλιείας, την υποστήριξη της ανανέωσης των γενεών και τη διασφάλιση δίκαιου βιοτικού επιπέδου για τις παράκτιες κοινότητες.

Αναλυτικότερα, όπως ανακοινώθηκε στις 18 Ιουνίου, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε την ίδια ημέρα τη διαπραγματευτική του θέση («μερική γενική προσέγγιση») σχετικά με την πρόταση κανονισμού για το ΕΤΘΑ για την περίοδο 2021-2027, στόχος της οποίας είναι η υποστήριξη της κοινής αλιευτικής πολιτικής (ΚΑΠ), της θαλάσσιας πολιτικής της ΕΕ και των διεθνών δεσμεύσεων στον τομέα της διακυβέρνησης των ωκεανών, ιδίως στο πλαίσιο του Θεματολογίου του 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

«Το ΕΤΘΑ είναι καθοριστικής σημασίας για τη διασφάλιση της ορθής υλοποίησης των στόχων της κοινής αλιευτικής πολιτικής. Στο παρελθόν η αποτελεσματικότητά του υπονομεύθηκε από τους περίπλοκους κανόνες και τη γραφειοκρατία, αλλά το Συμβούλιο έχει δεσμευθεί να το καταστήσει ένα ευέλικτο και λειτουργικό μέσο στην υπηρεσία των αλιέων της Ευρώπης», δήλωσε ο κ. Petre Daea, Υπουργός Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης της Ρουμανίας και Πρόεδρος του εν λόγω Συμβουλίου.

Επίσης, με την ανακοίνωση διευκρινίζονται τα εξής:

  • Η διαπραγματευτική θέση χαρακτηρίζεται «μερική» καθώς, στο στάδιο αυτό, δεν περιλαμβάνει ζητήματα σχετικά με τον προϋπολογισμό και οριζόντια ζητήματα, για τα οποία διεξάγονται επί του παρόντος διαπραγματεύσεις στο πλαίσιο του επόμενου πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου (ΠΔΠ) της ΕΕ για την περίοδο 2021-2027.
  • Παρ’ ότι γενικά δεν απομακρύνεται από την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η μερική διαπραγματευτική θέση του Συμβουλίου επιφέρει περαιτέρω βελτιώσεις στο κείμενο με την απλούστευση και την αποσαφήνιση της διάρθρωσης του Ταμείου.
  • Επιπλέον, η συμφωνηθείσα θέση θα διευρύνει το πεδίο εφαρμογής των επιλέξιμων πράξεων ώστε να περιλαμβάνονται οι πράξεις που αφορούν επενδύσεις για την ασφάλεια επί του σκάφους, τις συνθήκες εργασίας και την ενεργειακή απόδοση, την απόκτηση ή εισαγωγή αλιευτικών σκαφών, καθώς και την αντικατάσταση ή τον εκσυγχρονισμό κινητήρων για σκάφη με μήκος έως 24 μέτρα. Ωστόσο, οι παρεκκλίσεις θα υπόκεινται σε πολύ περιοριστικούς όρους με στόχο την αποφυγή οποιασδήποτε αύξησης αλιευτικής ικανότητας και την πλήρη τήρηση των στόχων της ΚΑΠ. Για παράδειγμα, για να προσδιοριστεί κατά πόσον η πρώτη απόκτηση αλιευτικού σκάφους από νέους αλιείς είναι επιλέξιμη για χρηματοδότηση, θα λαμβάνονται υπόψη η ηλικία και το μήκος του σκάφους, η ηλικία, τα προσόντα ή η εμπειρία του αλιέως, και η απαίτηση για ισορροπημένο τμήμα του στόλου στον οποίο θα πρέπει να ανήκει το σκάφος.

 

Διαβάστε την συνέχεια στο agro24.gr

Recommended Posts