yogurt- giaourti

Σε φάση ανασύνταξης βρίσκονται οι γαλακτοβιομηχανίες, οι οποίες καλούνται να διαχειριστούν τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών και, κυρίως, του γάλακτος λόγω της αύξησης των τιμών των ζωοτροφών.

 

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ για το πρώτο δίμηνο του 2022, οι πωλήσεις γιαουρτιού υποχώρησαν κατά 7,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Συνολικά, την προηγούμενη χρονιά, με βάση τα στοιχεία της IRI, η ελληνική αγορά γιαουρτιού διαμορφώθηκε στους 54.700 τόνους σε όγκο και 214 εκατ. ευρώ σε αξία, εξαιρουμένου του παραδοσιακού γιαουρτιού (με την πέτσα).

Πάντως, πέρα από τις περικοπές των εξόδων εκ μέρους των νοικοκυριών, ρόλο στις πωλήσεις έπαιξε και το γεγονός ότι η κοινωνία δεν ήταν σε αυστηρό lockdown λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και οι καταναλωτές δεν προχωρούσαν σε αγορές πανικού. Ενδεικτικά, το 2020, τη χρονιά που έκανε την εμφάνισή της η Covid-19, οι ποσότητες γιαουρτιού που πουλήθηκαν ήταν 56.175 τόνοι, ενώ το 2019 ήταν 55.005 τόνοι. Αντίστοιχα, σε αξία οι πωλήσεις γιαουρτιού άγγιξαν το 2020 τα 222 εκατ. ευρώ και το 2019 τα 219 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο εταιριών, οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις του 2021 που δημοσίευσαν πρόσφατα, πέτυχαν αύξηση πωλήσεων, αλλά μείωση των κερδών λόγω του αυξημένου κόστους παραγωγής, αλλά και των εκτεταμένων προσφορών που πραγματοποιούσαν στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ προκειμένου να διατηρήσουν ή και να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς τους.

Προέλευση του άρθρου: https://www.agrocapital.gr

Recommended Posts