κρόκος

Εντός του Μαΐου αναμένεται να καταφθάσουν στην αγορά της Κίνας οι πρώτες ποσότητες (συσκευασμένου) κρόκου Κοζάνης, δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (Α. Π. Ε-Μ. Π. Ε), ο πρόεδρος του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών Κοζάνης, Νίκος Πατσιούρας, εκφράζοντας, παράλληλα, την ικανοποίηση των παραγωγών γι’ αυτή τη θετική – όπως τη χαρακτήρισε – εξέλιξη, που ανοίγει τον δρόμο για μία νέα αγορά τεράστιας δυναμικής.

Ανατρέχοντας στο παρελθόν, ο κ. Πατσιούρας επισήμανε πως πρόκειται για μια διαδικασία η οποία διήρκεσε περίπου δυόμισι χρόνια, στη διάρκεια της οποίας επισκέφθηκαν τον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό στελέχη των αρμόδιων κινεζικών υπηρεσιών. Για την επιτυχία του «εγχειρήματος» καθοριστική – κατά τον κ. Πατσιούρα – ήταν η συμβολή των ελληνικών συναρμόδιων υπουργείων και φορέων που συμμετείχαν σε όλη τη διαδικασία, προκειμένου να στεφθεί με επιτυχία αυτό το «βήμα». «Είμαστε οι πρώτοι από την Ελλάδα, όσον αφορά τον πρωτογενή τομέα που θα εξάγουμε στην Κίνα (…)

Διαθέτουμε όλα τα απαραίτητα έγγραφα, το προϊόν μας πληροί όλες τις προδιαγραφές σύμφωνα με τους νόμους της Κίνας για να εισαχθεί στη συγκεκριμένη αγορά» ανέφερε ο κ. Πατσιούρας, προσθέτοντας ότι, εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να «πέσουν» οι τελικές υπογραφές των αρμόδιων κινεζικών υπηρεσιών για να εισέλθει στην τελική της ευθεία, η διαδικασία εξαγωγής συσκευασμένου κρόκου Κοζάνης στην κινεζική αγορά. «Φτάσαμε στο τέλος (…) μέχρι τα μέσα Μαΐου ίσως είμαστε σε θέση (σ.σ. με την ολοκλήρωση της υπογραφής των απαραίτητων εγγράφων) να εξάγουμε στην αγορά της Κίνας» είπε ο κ. Πατσιούρας, συμπληρώνοντας πως η όλη διαδικασία για την προσέγγιση της κινεζικής αγοράς «ήταν μια μαραθώνια προσπάθεια.

Κάναμε πάρα πολλά. Πάμε σε μια χώρα που γνωρίζει τον κρόκο, τον χρησιμοποιεί, εισάγουν (κρόκο) εδώ και αρκετά χρόνια από το Ιράν, τον έχουν στα φαρμακεία, τον χρησιμοποιούν για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες». Ο κρόκος Κοζάνης στην κινεζική κουζίνα Ο κ. Πατσιούρας τόνισε ότι στόχος του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Κροκοπαραγωγών Κοζάνης δεν είναι μόνο η »συνήθης παρουσία» του προϊόντος στα φαρμακεία, αλλά η αξιοποίησή του και στην Κινεζική κουζίνα. «Έχουμε αντιπρόσωπο ο οποίος εδώ και δυόμισι χρόνια κάνει προσπάθειες για να μπει ο κρόκος Κοζάνης στην Κινεζική κουζίνα» σημείωσε ο κ. Πατσιούρας, και πρόσθεσε ότι, αρχική στόχευση του Συνεταιρισμού είναι η είσοδος του κρόκου Κοζάνης «στις αγορές delicatessen.

 

Διαβάστε τη συνέχεια στο agrocapital.gr

Recommended Posts