Θωρακισμένα και πιο ισχυρά είναι εδώ και λίγες ημέρες στις διεθνείς αγορές δυο προϊόντα που… τα ονόματά τους και μόνο θυμίζουν Ελλάδα.

Ο λόγος για το ούζο και το τσίπουρο τα οποία έλαβαν το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να καταχωρηθούν στο διεθνές μητρώο της Πράξης της Γενεύης του Παγκόσμιου Οργανισμού Διανοητικής Ιδιοκτησίας, (WIPO), ως Προϊόντα Γεωγραφικών Ενδείξεων (ΠΓΕ).

Μεγάλοι «πρωταγωνιστές» αυτής της προσπάθειας ήταν ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), η Ένωση Αποσταγματοποιών Αμπελοοινικών Προϊόντων Ελλάδος (ΕΝΑΠΑΠΕ) αλλά και οι υπηρεσίες του Γενικού Χημείου το Κράτους.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών, Νίκος Καλογιάννης επισημαίνει πως με τη συγκεκριμένη απόφαση τα δυο ελληνικά προϊόντα «θα μπορούν να απολαμβάνουν προστασίας στα συμβαλλόμενα στην Διεθνή Συμφωνία της Λισαβόνας Κράτη ακριβώς όπως ακριβώς προστατεύονται στην ΕΕ» ενώ «αποκτούν σημαντικό διαπραγματευτικό πλεονέκτημα σε συνομιλίες της ΕΕ με τρίτα κράτη για διμερείς αναγνωρίσεις Γεωγραφικών Ενδείξεων. Πλέον δεν θα μπορεί εύκολα να εξαιρεθούν από συνομιλίες και συμφωνίες».

Από τη μεριά του ο πρόεδρος της ΕΝΑΠΑΠΕ, Δημήτρης Αποστολάκης μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έκανε λόγο για «μεγάλη επιτυχία του κλάδου» καθώς «είναι η πρώτη φορά που δόθηκε η δυνατότητα στις Ενώσεις μας να συμμετάσχουν στην διαδικασία ενεργά, με τη συνδρομή του εξειδικευμένου σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας δικηγορικού γραφείου του συμβούλου μας καθηγητή, Θεόδωρου Γεωργόπουλου, καθιστώντας  τις Ενώσεις μας συνδικαιούχους των άνω γεωγραφικών ενδείξεων».

Με τη συγκεκριμένη απόφαση της ΕΕ το Ούζο και το Τσίπουρο αναγνωρίζονται «σε 9 εμπορικά σημαντικές για την Ελλάδα χώρες» όπως είπε ο κ. Αποστολάκης, καθώς ναι μεν «τα προϊόντα αυτά προστατεύονται στα όρια της ΕΕ καθώς και στις χώρες τις οποίες η ΕΕ συνάπτει διμερείς σχέσεις» ωστόσο «η σύναψη διμερών εμπορικών σχέσεων με τις τρίτες χώρες είναι χρονοβόρες και τελικά πολλές φορές δεν συμπεριλαμβάνουν όλα τα προϊόντα».

«Πολλά τα κέρδη για την ελληνική αποσταγματοποιία»

Με το 70% περίπου των δυο προϊόντων να εξάγονται στις διεθνείς αγορές, γίνεται εύκολα αντιληπτή η βαρύτητα της εν λόγω απόφασης. «Η ισχυροποίηση των προϊόντων στις διεθνείς αγορές είναι ιδιαίτερα σημαντική» υπογράμμισε ο κ. Καλογιάννης συμπληρώνοντας ότι «η Γεωγραφική Ένδειξη ισχυροποιεί τα προϊόντα μας έναντι των όποιων ανταγωνιστικών από άλλες χώρες».

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο: https://emvolos.gr

Recommended Posts