γεωργία, αγρότης, τροπολογία, φορολογία

H Fendt ανέπτυξε και δοκιμάζει το μικρό υδρογονοκίνητο τρακτέρ της σε μια περίοδο που τα εναλλακτικά καύσιμα «μάχονται» για το ποια θα επικρατήσουν τελικά στον αγροτικό κλάδο.

 

Με στόχο να αποκτηθεί πρακτική εμπειρία επάνω στη χρήση κυψελών καυσίμου σε γεωργικά μηχανήματα και στην υποδομή της δεξαμενής, το πρωτότυπο ενός υδρογονοκίνητου τρακτέρ Fendt έχει πλέον τεθεί σε λειτουργία, ως μέρος του κοινού πρότζεκτ H2Agrar.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Προϊόντος της AGCO, Leonard von Stillfried, το μηχάνημα είναι ενταγμένο στο «Green H2 Hub» στο Haren, όπου η πολιτεία της Κάτω Σαξονίας προωθεί την ανάπτυξη μιας υποδομής υδρογόνου. Ωστόσο, στο συνέδριο ειδικών «Fuels of the Future» της Διεθνούς Πράσινης Εβδομάδας, στο Βερολίνο, ο Leonard von Stillfried δεν ήθελε να διευκρινίσει πόσα χρόνια θα χρειαζόταν το τρακτέρ κυψελών καυσίμου για να είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή, σύμφωνα με όσα αναφέρει η ιστοσελίδα Landundforst.

Με την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας, θα τεθούν οι βάσεις για όλες τις περαιτέρω εσωτερικές και εξωτερικές συζητήσεις. «Είναι πλέον θέμα απόκτησης πρακτικής εμπειρίας όσον αφορά τους πιθανούς χρόνους λειτουργίας ή την εγκατάσταση των απαραίτητων δεξαμενών αερίου», ανέφερε ο Leonard von Stillfried.

Σύμπλευση με την ηλεκτροκίνηση

Σύμφωνα με τον άνθρωπο της Fendt, η εταιρεία δοκιμάζει τρακτέρ με κυψέλες καυσίμου, επειδή τα γεωργικά μηχανήματα με μπαταρίες φτάνουν στα όριά τους κατά τη διάρκεια βαριών επιτόπιων εργασιών. Θεωρητικά, η μπαταρία που απαιτείται για μια μέρα -12 ωρών- σε ένα μεγάλο τρακτέρ 380 kW θα ζύγιζε περίπου 15 τόνους, υπολόγισε ο διευθυντής του ομίλου AGCO. Τέτοιες τάξεις μεγέθους δεν έχουν πλέον νόημα γεωπονικά. Και ο όγκος της μπαταρίας των 5 κυβικών μέτρων θα έπρεπε πρώτα να εγκατασταθεί στο τρακτέρ με τέτοιο τρόπο, ώστε ο οδηγός να μπορεί να δει.

Από την άλλη, ο Peter Pickel από το John Deere European Technology Innovation Center (ETIC) στο Kaiserslautern, η ιδέα του ηλεκτρικού τρακτέρ με μπαταρία θα μπορούσε να λάβει ώθηση από την πρόοδο στην ανάπτυξη μπαταριών. «Πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να διπλασιάσουμε ξανά την πυκνότητα αποθήκευσης μέχρι το 2050», εξηγεί ο Pickel. Πολλοί συμμερίζονται αυτήν την αξιολόγηση και ταυτόχρονα αναφέρονται στις δυνατότητες βελτιστοποίησης μέσω του τρόπου με τον οποίο θα λειτουργεί η γεωργία στο μέλλον.

Προέλευση άρθρου: https://www.agronews.gr

Recommended Posts