Σε στρατηγικό επαναπροσανατολισµό, εσωτερική αναδιοργάνωση και σε νέα κανάλια επικοινωνίας για επέκταση κι όχι συρρίκνωση οδηγεί η πανδηµία τις ευρωπαϊκές εταιρείες

που δραστηριοποιούνται στον τοµέα τη γεωργίας και των τροφίµων.

Μάλιστα, σύµφωνα µε σχετική έρευνα, το 90% των εταιρειών σκοπεύουν να επεκτείνουν ή τουλάχιστον να διατηρήσουν την παρουσία τους στη διεθνή αγορά την επόµενη τριετία. Έτσι, µετά το πρώτο κύµα που έφερε µειώσεις στην παραγωγή, ακυρωµένες παραγγελίες, κλειστά σύνορα, σοβαρά υλικοτεχνικά προβλήµατα, οι µακροπρόθεσµες προοπτικές των περισσότερων εταιρειών που εµπλέκονται σε όλο το φάσµα της αγροδιατροφής παραµένουν µάλλον θετικές, µε µόλις το 10% των ερωτηθέντων να σκέφτονται απολύσεις ή να κλείσουν µέρος των δραστηριοτήτων τους σε ξένες αγορές.

O αντίκτυπος του κορωνοϊού στις γεωργικές και βιοµηχανίες επεξεργασίας τροφίµων αξιολογήθηκε από το Γερµανικό Γραφείο Προώθησης Επενδύσεων και (ITPO) στο πλαίσιο του προγράµµατος των Ηνωµένων Εθνών για τη βιοµηχανική ανάπτυξη (UNIDO), σε διαδικτυακή και τηλεφωνική έρευνα (Ιούνιο-Ιούλιο 2020) µεταξύ 800 µεγάλων και µικροµεσαίων εταιρειών µε επιχειρηµατικές δραστηριότητες στην Αφρική και την Ασία.Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων παράγουν περισσότερα περισσότερο από το ήµισυ του ετήσιου κύκλου εργασιών τους στις ξένες αγορές.

Σύµφωνα µε τα ευρήµατα προκύπτουν τα εξής:

Η Covid 19 επηρεάζει ιδιαίτερα µικρότερες εταιρείες και εκείνες που βρίσκονται στη Νοτιοανατολική Ασία και την Αφρική, οι οποίες βλέπουν τον αντίκτυπο της κρίσης στη βιοµηχανία τους να είναι µεγαλύτερος κατά περίπου 10% σε σύγκριση µε µεγαλύτερες εταιρείες ή µε εκείνες στην Ευρώπη.

Ο πιο άµεσος αντίκτυπος της πανδηµίας γίνεται αισθητός στον τοµέα των πωλήσεων (71%) και της ανάπτυξης των επιχειρήσεων (53%). Μάλιστα, οι περισσότεροι ερωτηθέντες σκοπεύουν να ενισχύσουν κατά 40% τις πωλήσεις τους, το µάρκετινγκ (35%) και τα τµήµατα ανάπτυξης επιχειρήσεων (35%) .

Μόνο περίπου το 20% των µεγαλύτερων εταιρειών πιστεύει ότι η εστίαση στις εγχώριες αγορές είναι µια κατάλληλη µακροπρόθεσµη στρατηγική για τη µείωση των επιπτώσεων της κρίσης.

Οι µισές (51%) από τις µικροµεσαίες εταιρείες στη βιοµηχανία τροφίµων και γεωργικών προϊόντων, ιδίως εκείνες που βρίσκονται στην Ευρώπη, βλέπουν το άνοιγµα νέων αγορών και τη συνέχιση της διεθνούς επέκτασης ως τον σωστό τρόπο προσαρµογής στην κρίση.

Η Αφρική και η ΝΑ Ασία αγορές με προοπτική

Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η πανδηµία, βάσει των προαναφερθέντων στοιχείων, επηρεάζει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις αγορές της Αφρικής και της Νοτιοανατολικής Ασίας, εντούτοις οι περιοχές αυτές εξακολουθούν να θεωρούνται υψηλής ανάπτυξης µε σηµαντικές δυνατότητες.

Μάλιστα, σύµφωνα µε την έρευνα του ITPO, µόνο το 6% των ερωτηθέντων που είχαν επενδύσει σε αυτές τις αγορές σκέφτονται να µειώσουν τη δράση τους. Από αυτές τις εταιρείες που στοχεύουν σε αυτές τις αγορές, περίπου το 90% θα ήθελε να αυξήσει ή τουλάχιστον να διατηρήσει την παρουσία τους στην αγορά τα επόµενα 1-3 χρόνια.

Οι ερωτηθέντες θεωρούν τους δικούς τους πόρους, το προσωπικό και τα δίκτυά τους ως τους πιο σηµαντικούς παράγοντες για την επέκταση της επιχείρησής τους, µε πάνω από το 50% να προτάσσει ως κρίσιµη την προσαρµογή του χαρτοφυλακίου προϊόντων και των τεχνολογιών.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο https://www.agronews.gr/

Recommended Posts