τρακτερ, γεωργία, τρακτερ, καλλιέργειες

Το χαμηλό καπό, η ισχυρή ανυψωτική ικανότητα και οι οικονομικοί κινητήρες με μεγαλύτερη ισχύ βάζουν τη νέα σειρά της Deutz-Fahr στο κάδρο των αποδοτικών τρακτέρ για ειδικές καλλιέργειες.

 

Η νέα σειρά 5 TB δεν είναι μόνο εύκολη και διαισθητική στο χειρισμό, αλλά διαθέτει επίσης μοντέρνο και βελτιστοποιημένο σχεδιασμό. Ως εκ τούτου, Τα τρακτέρ της νέας σειράς 5 TB που παρουσιάζει η Deutz-Fahr είναι ιδανικά για εργασίες σε θερμοκήπια ή εξειδικευμένες καλλιέργειες, όπου το χαμηλό προφίλ του καπό και των φτερών τα καθιστά ασυναγώνιστα.

Ειδικά για τις εργασίες μέσα στους ελαιώνες, τους αμυγδαλεώνες, τους οπωρώνες εσπεριδοειδών και όλους τους υπόλοιπους οπωρώνες με μεγάλες αποστάσεις φύτευσης, όπου τα χαμηλά και προεξέχοντα κλαδιά μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο για άλλα τρακτέρ της αγοράς, η νέα σειρά 5 TB αποτελεί μια από τις ιδανικότερες λύσεις. Τα 5 TB διαθέτουν αυξημένη ισχύ, με τους νέους κινητήρες FARMotion 45 να αποδίδουν πλέον 106 έως 116 ίππους. Ωστόσο, το τρακτέρ ξεχωρίζει επίσης και για το υψηλό επίπεδο ασφάλειας, το οποίο παρέχεται από το χαμηλό κέντρο βάρους και την πέδηση στους τέσσερις τροχούς. Αυτά τα δύο χαρακτηριστικά καθιστούν τη Σειρά 5 TB αποδοτική για εργασία ακόμη και σε ορεινές συνθήκες.

Η νέα σειρά προσφέρει επίσης την μέγιστη αρθρωτή διάταξη όσον αφορά τη μετάδοση και το PTO, ώστε ο κάθε καλλιεργητής να μπορεί να την καταστήσει κατάλληλη για τις εργασίες του αγροκτήματός του. Η εξαιρετική στιβαρότητα και η υψηλή ανυψωτική ικανότητα των πίσω ανυψωτικών (έως 4.525 κιλά) σημαίνουν ότι η σειρά 5 TB μπορεί να διαχειριστεί εξοπλισμό που συνήθως χρησιμοποιείται μόνο από τρακτέρ υψηλότερης ισχύος.

Με την τελευταία έκδοση να πληροί τις προδιαγραφές Stage V, ο καινοτόμος τετρακύλινδρος κινητήρας FARMotion 45 που τοποθετείται στη νέα Σειρά 5 TB είναι εξοπλισμένος με τεχνικές λύσεις που περιλαμβάνουν έναν συνεκτικό ανεμιστήρα (viscostatic), έναν υπερσυμπιεστή με intercooler (εναλλάκτης θερμότητας) και βαλβίδα διαφυγής (waste-gate), καθώς και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Common Rail με εγχυτήρες επτά οπών, όλα για να εξασφαλίζουν υψηλή οικονομία καυσίμου με καμπύλες ροπής και ισχύος βελτιστοποιημένες για γεωργικές εργασίες.

Στη σειρά 5 TB, το 5105 TB έχει μέγιστη ισχύ 106 ίππους και μέγιστη ροπή 433 Nm στις μόλις 1.400 σαλ., ενώ το 5115 TB αποδίδει 116 ίππους και 472 Nm ροπής στις ίδιες στροφές κινητήρα. Η συμμόρφωση με τους αυστηρότερους κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών ρύπων (Stage V) εξασφαλίζεται με τη χρήση εξωτερικού, ψυχόμενου EGR, καταλύτη DOC και ενός SCR με ενσωματωμένο DPF, τα οποία είναι επωφελή τόσο ως προς την κατανάλωση καυσίμου όσο και ως προς τις συνολικές διαστάσεις, αυξάνοντας την ευελιξία.

Τα μηχανήματα 5105 και 5115 TB προσφέρουν μέγιστη δυνατότητα διαμόρφωσης όσον αφορά τη μετάδοση, η οποία βασίζεται σε ένα αρθρωτό κιβώτιο πέντε σχέσεων, δύο σειρών, με επιλογέα για κίνηση εμπρός και πίσω, και διατίθεται σε εκδόσεις 10+10 (εγκεκριμένη ταχύτητα 40 χλμ./ώρα), οι οποίες μπορούν να γίνουν 20+20 με την προσθήκη μιας μονάδας Hi-Lo (Powershift 2 βημάτων) ή μιας επιλογής supercreeper (έρπουσα), ή ακόμη και 40+40 με την προσθήκη και των δύο. Τα μοντέλα διατίθενται επίσης με υδραυλικό PowerShuttle, που περιλαμβάνει στάνταρ το σύστημα Stop&Go, για την στάση και την επανεκκίνηση του τρακτέρ απλά πατώντας το πεντάλ του φρένου, όπως και το ComfortClutch, για να αλλάζετε ταχύτητες χωρίς χρήση του πεντάλ του συμπλέκτη.

Για μέγιστη ευχρηστία, το PTO διαθέτει στάνταρ διαμορφωμένη ηλεκτροϋδραυλική εμπλοκή. Επίσης, διατίθενται ως στάνταρ και οι δύο ταχύτητες 540 και 540ECO, ώστε να προσφέρεται η μέγιστη απόδοση λειτουργίας σε όλες τις εργασίες. Τα προγράμματα 1.000 rpm και 1.000ECO διατίθεται προαιρετικά, όπως και η λειτουργία Ground Speed, που προσφέρεται με ανεξάρτητο άξονα εξόδου. Μπροστά, μαζί με ένα στιβαρό μπροστινό ανυψωτικό, διατίθεται προαιρετικά ένα μπροστινό PTO 1.000 στροφών ανά λεπτό.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι στιβαροί εμπρόσθιοι άξονες σχεδιάστηκαν για να ενισχύσουν την ανθεκτικότητα, την ευελιξία και την ασφάλεια αυτών των τρακτέρ. Ενσωματώνουν τεχνικές λύσεις όπως υδραυλικά για σίγουρη, αξιόπιστη πέδηση σε όλους τους τροχούς. Διατίθεται επίσης προαιρετικά ένα σύστημα SDD, το οποίο, όταν ενεργοποιείται, μειώνει στο μισό τον αριθμό των στροφών του τιμονιού από τέρμα σε τέρμα, αυξάνοντας την ευελιξία των νέων τρακτέρ.

Το υδραυλικό σύστημα εξυπηρετεί τις μηχανικά ελεγχόμενες πίσω υδραυλικές βαλβίδες. Οι βασικές τέσσερις θέσεις που επιλέγονται υδραυλικά μπορούν να αναβαθμιστούν σε έξι, επίσης με σύστημα ταχείας ζεύξης push-pull κα δοχείο ανάκτησης λαδιού. Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα διεύθυνσης τροφοδοτείται από ανεξάρτητη αντλία, ώστε να διασφαλίζεται η μέγιστη ασφάλεια και ο ομαλός χειρισμός ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες και με την ταυτόχρονη λειτουργία των διανομέων ή των ανυψωτήρων. Η μέγιστη ικανότητα του οπίσθιου ανυψωτικού, ο οποίος διατίθεται επίσης με ταχυσύνδεσμο, είναι έως 4.525 κιλά. Διατίθεται επίσης ένας προαιρετικός μπροστινός ανυψωτήρας ικανός να αντέξει το καθ’ όλα εντυπωσιακό βάρος των 2.100 κιλά.

Η πλατφόρμα οδήγησης είναι τοποθετημένη σε ειδικές ελαστικές βάσεις (silent-block) που μειώνουν σημαντικά τους κραδασμούς και τους θορύβους οι οποίοι μεταδίδονται στο κάθισμα του οδηγού. Ταυτόχρονα με τη μελετημένη και ορθολογική διάταξη των χειριστηρίων, τα χαρακτηριστικά αυτά εξασφαλίζουν άνεση και παραγωγικότητα υψηλού επιπέδου, χάρη στα στάνταρ ηλεκτρονικά χειριστήρια για την ενεργοποίηση του PTO, το κλείδωμα του διαφορικού και τον χειροκίνητο έλεγχο του γκαζιού. Το στιβαρό roll-bar με τις δύο μπάρες διατίθεται σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με δυνατότητα αναδίπλωσης του roll-bar, ώστε να διευκολύνεται η φύλαξη του τρακτέρ ακόμη και στις χαμηλότερες θέσεις.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε στο https://www.theocarakis-tractors.gr, όπως και στο δίκτυο των επίσημων συνεργατών SAME & DEUTZ–FAHR ανά την Ελλάδα.

Recommended Posts