Αγροτικά Κτηνοτροφικά Μελισσοκομικά και Αλιευτικά Νέα από όλη την Ελλάδα

Greekap.gr News
Αυξάνεται διεθνώς η ζήτηση για αιγοπρόβειο, με ρόλο η Ελλάδα

Αυξάνεται διεθνώς η ζήτηση για αιγοπρόβειο, με ρόλο η Ελλάδα

Κτηνοτροφικά Νέα 🕔February 5, 2019

Νέους ορίζοντες που οφείλουν να επεξεργαστούν με προσοχή όλοι οι παραγωγικοί συντελεστές της κτηνοτροφίας στη χώρα. Ώστε να «καβαλήσει» η Ελλάδα το κύμα της αύξησης στη ζήτηση αιγοπρόβειου γάλακτος και τυριού διεθνώς.

Άνοιξε με την εισήγησή του ο διεθνούς φήμης καθηγητής και ζωοτέχνης στο Πανεπιστήμιο της Σαρδηνίας, Giuseppe Pulina, κεντρικός ομιλητής στο MilkConference. Όπου διοργάνωσε η Agrenda το πρωί του Σαββάτου στα πλαίσια της Zootechnia.

«Χωρίς βοσκούς χάνουμε τη μεσογειακή μας ψυχή». Ανέφερε χαρακτηριστικά ο πολυπράγμων καθηγητής που μπροστά σε ένα πάνελ με συντονιστή τον εκδότη της Agrenda, Γιάννη Πανάγο. Στο οποίο ζυμώθηκαν χωρίς στεγανά απόψεις γαλακτοβιομηχανίας, κτηνοτρόφων και φορέων. Πρότεινε καταρχήν να προστατευτεί η σημαία, όπως τη χαρακτήρισε, των ελληνικών τυριών, η φέτα και ταυτόχρονα όμως να υπάρξει στρατηγική διαφοροποίησης.

«Για αρχή, αντί για 90% της παραγωγής αιγοπρόβειου γάλακτος που κατευθύνεται για την παραγωγή φέτας, να πάει στο 80% και το υπόλοιπο να μεταποιηθεί σε άλλα είδη». Ανέφερε και εξήγησε ότι «πρέπει να μάθουμε πρώτα τι θέλουν οι καταναλωτές και αν χρειαστεί να παράξουμε τα προϊόντα που ζητούν. Στους νέους αρέσουν για παράδειγμα τα κρεμώδη τυριά. Να εντοπίσουμε αυτές τις ανάγκες και να τις καλύψουμε».

Από εκεί και πέρα, ο κ. Pulina, πρόσθεσε πως υπάρχει ανάγκη Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία και Γαλλία να ζητήσουν από την Unesco να προστατευτούνε κάποια προϊόντα από αιγοπρόβειο γάλα να προστατευτούν ως πολιτιστική κληρονομιά.

Οι τράπεζες πρέπει να χρηματοδοτήσουν από τώρα το γάλα που θα παράξουμε αύριο.

Για τη χώρα του, την Ιταλία που αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα στον κλάδο με τη χώρα μας. Δηλαδή εξαρτάται μόνο από ένα τυρί στις εξωτερικές αγορές. Το πεκορίνο ρομάνο που έχει το 53% μερίδιο εξαγωγών στις ΗΠΑ, λέει πως ήδη ψάχνει νέες αγορές. Πρέπει να βρούμε άλλες αγορές να εξάγουμε τα προϊόντα μας, να αυξήσουμε την παραγωγή γάλακτος ανά πρόβατο, για να μειώσουμε το κόστος.

 

Διαβάστε τη συνέχεια στο agronews.gr